בס"ד

מהנדסים

דיגיטציה של אתרי בנייה

גם עם ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה, אתרי בנייה עדיין פועלים באותו אופן שפעלו לפני עשרות שנים. בזמן שתעשיות אחרות מתקדמות ונעזרות בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים, צריכה תעשיית הבנייה לדלג בזהירות מעל פערים משמעותיים בלי לגרום נזק.

דיגיטציה של אתרי בנייה

מומחים בענף הבנייה מנסים לקדם מערכות טכנולוגיות לאתרי הבנייה כדי להפוך אותם מאתרי עבודה לא מאורגנים הקשים לניהול, לאתרי עבודה מתקדמים באמצעות דיגיטציה של אתרי בנייה, זאת על ידי שימוש בטכנולוגיות חכמות מתחומי הבינה המלאכותית, מודלי תלת ממד ודימוי חזותי מתקדם. את הדבר מקדמת חברת סטארט אפ ישראלית על מנת לסלול דרך לעתיד חדש בתעשייה.

חברת UltraWis הוקמה לראשונה כחברת בת לענקית הטכנולוגיה 'אלביט' כדי למצוא פתרונות חכמים לניהול חכם של אתר בנייה וחוסר הסדר הנפוץ בתחום זה. מפתחי החברה לקחו השראה מההתנהלות בתעשייה האווירית ובנו כלי מקיף לניהול חכם של אתרים אשר הוזנחו בעבר.

כאשר החלה הקורונה להשפיע על כל תעשיות העולם מיקדה החברה את המאמצים שלה בפיתוח המוצר. כך היא הפכה מצב שלילי לאירוע שחוגג את ההתקדמות הטכנולוגית. במהלך אותם ימים הצליחו חברי צוות החברה לפתח כלי דיגיטלי שעובד על גבי אתרי בנייה ומאפשר אוטומציה של אתרים, ואף תומך בקבלת החלטות חכמה בזמן אמת.

אחת מהבעיות המרכזיות שחברת UltraWis באה לפתור היא הסיכון להתנגשויות בין עגורנים. כאשר עובדי בניין מתפעלים עגורנים באופן נפרד, קיים סיכון גבוה להתנגשות כאשר אין כלי ניהול מתקדם המספק תמיכה מקיפה.

על ידי הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות פיתחה החברה מערכת שמבטיחה ניהול חלק בין מכונות שונות באתרי הבנייה. לא רק שמערכת זו מונעת התנגשויות אפשריות בין העגורנים, היא גם מסוגלת לחזות סיטואציות אפשריות של התנגשות בין עגורנים למבנים הנמצאים באזור ולנטרלם. כך היא פותרת בעיה שמטרידה את התעשייה כבר עשרות שנים.

ומכיוון שהכלי שמספקת החברה בתחום דיגטיציה של אתרי בנייה מבוסס על טכנולוגית דיפטק, בניגוד לכלים אחרים המסתמכים על גלי רדיו, מאפשר הכלי תקשורת ישירה עם כל האלמנטים הנוכחיים באתרי הבנייה, דיוק של עד ל-10 סנטימטרים בתפעול מנופים וזיהוי מדויק של סוגי חומרים בסביבת העבודה. יתירה מכך, כלי זה מסוגל לפעול גם בטמפרטורות קיצוניות של עד 50 מעלות צלזיוס וכן של מינוס 20 מעלות.

(עיתון 'המבשר' מאי 2023)

דיגיטציה של אתרי בנייה
דיגיטציה של אתרי בנייה

מאמרים נוספים..

עלות בדק בית

בדק בית

כתבה מקיפה ביותר על בדק בית 'בדק בית' הוא מונח עממי או מקצועי המתייחס ל"תקופת הבדק" המוגדרת בסעיף 4 לחוק המכר (דירות). הגדרת המונח בחוק

קרא עוד »
הנדסאות אזרחית לימודים

הנדסאות אזרחית לימודים

בכירי השיטור העירוני בנוף הגליל – המפקד עמית פסחוב ורונן סימן טוב, סטודנטים המסיימים שנה שנייה במגמת הנדסה אזרחית בטכנולוגית נוף הגליל, מדברים על ההחלטה

קרא עוד »
בטיחות באתרי בנייה

בטיחות באתרי בנייה

ריאיון עם דן אלעזרי, ממונה על בטיחות באתרי בנייה בטיחות באתרי בנייה 39 עובדים נהרגו בתאונות עבודה בישראל מאז תחילת השנה – עלייה של 26%

קרא עוד »
לימודי הנסה אזרחית

לימודי הנדסה אזרחית

עבודה בחברת בנייה בטרם סיום לימודי הנדסה אזרחית סטודנט בסוף התואר ללימודי הנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל חתם על חוזה עבודה בחברת "בסט בנייה"

קרא עוד »

לפרסום מודעת דרושים

הרשמה

0 0 הצבעות
Article Rating
הירשם
להודיע על
0 Comments
משוב
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבו.x

בס"ד

תשלום מאובטח

תרומה לתחזוקת האתר
מהנדסים
סכום לבחירה: