בס"ד

מהנדסים

סטודנטים של המכללה לאדריכלות סמי שמעון סיירה בפארק המיחזור

משלחת של סטודנטים מבית הספר לאדריכלות סמי שמעון סיירה לאחרונה בפארק למחזור וחינוך סביבתי ״דודאים״ בנגב. בסיור למדו הסטודנטים על כלים להתמודדות עם משבר הפסולת בישראל ועל טכנולוגיות מתקדמות, שקיימות כבר כיום ב"דודאים״ ובידי חברת ״נגב אקולוגיה״ ועשויות לסייע בפתרונו. הסטודנטים סיירו בין היתר, במפעל המיון לטיפול בפסולת ביתית, שהוקם בהשקעה של כ־100 מיליון שקל והחל לפעול ב״דודאים״ לפני כשנה. מפעל המיון מאפשר כבר כיום למחזר כמחצית מהפסולת המגיעה אליו ומפחית מאוד את כמות הפסולת המוטמנת.

אדריכלות סמי שמעון
אדריכלות סמי שמעון

בין השאר, המשלחת למדה כיצד נגרסת פסולת בניין באמצעות מכשור מתקדם לכדי מצע לתשתיות. לדברי תמר אדמתי מבכירי 'דודאים': "שיתוף הפעולה עם האקדמיה בנושא חשוב זה הוא בעל חשיבות רבה". עוד אמרה: "אנו מאמינים כי לדור העתיד של החוקרים, המהנדסים והאדריכלים יהיה תפקיד משמעותי בהתמודדות עם משבר האקלים והפסולת המחריפים והולכים. היכרות עם ממדי הבעיה ופיתוח כלי התמודדות חדשניים יאפשרו להם לבנות באופן ירוק יותר. שמחנו על העניין הרב שגילו הסטודנטים בדודאים, ואנו מחכים לתוצרים המעניינים״.

הסיורים התקיימו במסגרת תכנית "אקדמיה משלבת התנסות" – גשר לעולם התעסוקה תכנית התמחות חדשה המשלבת סטודנטים בארגונים מובילים במשק עוד במהלך לימודיהם, ומגדילה את יכולתם להשתלב במהירות בשוק התעסוקה העתידי.

נתנאל אלפסי, ראש בית הספר לאדריכלות סמי שמעון: "בית הספר שם לו למטרה להכשיר דור חדש של אדריכלים, שכבר במהלך לימודיו ייחשף לאתגרים שיעמדו בפניו בסיום הכשרתו המקצועית. אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם חברות מובילות הפועלות בתחום איכות הסביבה, כגון דודאים, כדי לאפשר לסטודנטים לקבל מידע על המשבר וללמוד על כלי ההתמודדויות המצויות בנגב. מידע זה יאפשר להם מבט מפוכח על אדריכלות מקיימת, ואנו מקווים ששיתוף הפעולה יוליד תוצרים שייטיבו עם האזור בשנים הבאות".

מאמרים נוספים..

עלות בדק בית

בדק בית

כתבה מקיפה ביותר על בדק בית 'בדק בית' הוא מונח עממי או מקצועי המתייחס ל"תקופת הבדק" המוגדרת בסעיף 4 לחוק המכר (דירות). הגדרת המונח בחוק

קרא עוד »
הנדסאות אזרחית לימודים

הנדסאות אזרחית לימודים

בכירי השיטור העירוני בנוף הגליל – המפקד עמית פסחוב ורונן סימן טוב, סטודנטים המסיימים שנה שנייה במגמת הנדסה אזרחית בטכנולוגית נוף הגליל, מדברים על ההחלטה

קרא עוד »
בטיחות באתרי בנייה

בטיחות באתרי בנייה

ריאיון עם דן אלעזרי, ממונה על בטיחות באתרי בנייה בטיחות באתרי בנייה 39 עובדים נהרגו בתאונות עבודה בישראל מאז תחילת השנה – עלייה של 26%

קרא עוד »
לימודי הנסה אזרחית

לימודי הנדסה אזרחית

עבודה בחברת בנייה בטרם סיום לימודי הנדסה אזרחית סטודנט בסוף התואר ללימודי הנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל חתם על חוזה עבודה בחברת "בסט בנייה"

קרא עוד »

לפרסום מודעת דרושים

הרשמה

0 0 הצבעות
Article Rating
הירשם
להודיע על
0 Comments
משוב
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבו.x

בס"ד

תשלום מאובטח

תרומה לתחזוקת האתר
מהנדסים
סכום לבחירה: