בס"ד

מהנדסים

פרטים נוספים על אסון הפיגומים ברמת גן

שני בני אדם נהרגו ביום חמישי שעבר ושישה נוספים נפצעו – שניים באורח קשה, שלושה בינוני ואחד קל – בעקבות קריסת פיגומים בבניין בן שמונה קומות ברחוב קריניצי במרכז רמת גן. “היינו במהלך שיעור בבית ספר לפרמדיקים של מד”א, שנמצא מספר רחובות מהאירוע, כשהדיווח הגיע. מיד יצאתי למקום ביחד עם חניכי הקורס. ראינו את הפיגומים שקרסו וחברנו לכוחות הכבאות וההצלה”, סיפר פרמדיק מד”א ומדריך בבית הספר לפרמדיקים עודאי בסול.

“ברגעים הראשונים יצא אלינו פועל שנפגע באורח בינוני בראשו, והוא פונה במהירות. בהמשך, לוחמי האש חילצו אלינו עוד חמישה פצועים נוספים. שניים מהם היו במצב קשה, שניים בינוני ואחד קל, והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים שיבא בתל השומר, בילינסון בפתח תקווה ומעיני הישועה בבני ברק. שני פועלים נוספים חולצו מההריסות כשהם ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם”.

עידן עזיזה, דביר עדני, מאיר פרידמן ויענקי שלזינגר – חובשים באיחוד הצלה – סיפרו עוד: “לדברי עוברי אורח, מנוף פגע בפיגומים שקרסו, וכמה פועלים נלכדו מתחתם. כוחות הכיבוי פעלו לחילוצם”.  26 בכבאות הצלה דן ציינו כי באתר היו פועלים, וכעשרה מהם היו על הפיגומים בעת הקריסה. בשל מורכבות האירוע, כוחות החילוץ ביצעו פעולות כירורגיות בחילוצי הפועלים שנלכדו, ומותם של שניים מהם נקבע במקום.

למקום הגיע מפכ”ל המשטרה רנ”צ קובי שבתאי, שעקב אחר פעולות החילוץ המורכבות, שבמהלכן נסגרו רחובות מרכזיים במרכז רמת גן לתנועת כלי רכב ונוצרו עומסי תנועה כבדים. סגן ראש עיריית רמת גן ויו”ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רועי ברזילי סיפר עוד: “המראות היו קשים. פועלים נלכדו מתחת לברזלים ולקרשים, ופעולות החילוץ היו ממושכות בשל מורכבותן. הבניין, בגובה  ,38של כשמונה קומות, נבנה במסגרת תמ”א והיה בשלבי סיום של ציפוי אבן על הקירות החיצוניים.

לצערנו, אין מספיק מפקחים של משרד העבודה שמסתובבים באתרי בנייה, וכבר התרענו על כך”. בעיריית רמת גן הבהירו כי העבודות בוצעו . לדברי 38על ידי קבלן פרטי במסגרת תמ”א חבר האופוזיציה אביהוא בן משה, “זה היה רק עניין של זמן עד שראינו את התמונות הקשות של קריסת הפיגומים שגבו חיי אדם לצד פצועים קשה. הבנייה ללא פיקוח וחוסר היכולת לפקח על אתרי הבנייה גובים חיים”.

ראש מנהל הבטיחות במשרד העבודה חזי שוורצמן, שהגיע לזירת האסון ברמת גן, אמר עוד: “זו תאונת עבודה קטלנית. שני עובדים נהרגו כתוצאה מקריסת פיגום בקומה גבוהה. אנו חוקרים ביחד עם המשטרה את האפשרות שמנוף פגע בפיגום, וכתוצאה מכך הוא קרס ביחד עם העובדים. מדובר באירוע בטיחותי מאוד חמור, שנחקור את הסיבות שלו לעומק ונסיק את הלקחים הדרושים”.

על פי נתוני מנהל הבטיחות במשרד העבודה, בחודשים ינואר-פברואר נהרגו  עובדים בתאונות עבודה – ומהם שמונה 13 84 נהרגו 2022באתרי בנייה. במהלך שנת  הרוגים 50פועלים בתאונות עבודה, לעומת  מההרוגים אשתקד היו 40 .2022 בשנת פועלים באתרי בנייה. שוטרי היחידה הארצית  433למאבק בפשיעה כלכלית (יאל”כ) בלהב עיכבו חמישה חשודים לחקירה במשרדי היחידה, והחקירה נמשכת.

(המקומון מעריב רמת גן גבעתיים)

מאמרים נוספים..

עלות בדק בית

בדק בית

כתבה מקיפה ביותר על בדק בית 'בדק בית' הוא מונח עממי או מקצועי המתייחס ל"תקופת הבדק" המוגדרת בסעיף 4 לחוק המכר (דירות). הגדרת המונח בחוק

קרא עוד »
הנדסאות אזרחית לימודים

הנדסאות אזרחית לימודים

בכירי השיטור העירוני בנוף הגליל – המפקד עמית פסחוב ורונן סימן טוב, סטודנטים המסיימים שנה שנייה במגמת הנדסה אזרחית בטכנולוגית נוף הגליל, מדברים על ההחלטה

קרא עוד »
בטיחות באתרי בנייה

בטיחות באתרי בנייה

ריאיון עם דן אלעזרי, ממונה על בטיחות באתרי בנייה בטיחות באתרי בנייה 39 עובדים נהרגו בתאונות עבודה בישראל מאז תחילת השנה – עלייה של 26%

קרא עוד »
לימודי הנסה אזרחית

לימודי הנדסה אזרחית

עבודה בחברת בנייה בטרם סיום לימודי הנדסה אזרחית סטודנט בסוף התואר ללימודי הנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל חתם על חוזה עבודה בחברת "בסט בנייה"

קרא עוד »

לפרסום מודעת דרושים

הרשמה

0 0 הצבעות
Article Rating
הירשם
להודיע על
0 Comments
משוב
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבו.x

בס"ד

תשלום מאובטח

תרומה לתחזוקת האתר
מהנדסים
סכום לבחירה: