בס"ד

מהנדסים

שריפה באתר פסולת בנייה של כראדי באשדוד

(צילום: יניר בן אריה, מפקח ינשופ)

ביום שני בבוקר פרצה שריפה בתחנת מעבר ואתר טיפול בפסולת בנייה של קבוצת כראדי ברחוב כוכב הים באזור התעשייה הצפוני באשדוד.

אל המקום הגיעו נציגי המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה ונציגי יחידת ינשו"ף למניעת שריפות בשטחים פתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. הצוותים העבירו הנחיות לכיבוי השריפה, לרבות כיסוי מסיבי בחול, הפעלת כלים הנדסיים, הרטבה בזרנוקי מים ועוד. בשעות הצהריים כובתה השריפה והסתיים הטיפול במפגע העשן.

בשעות אחר הצהריים של יום שני, התחדשה השריפה ביתר שאת, ועם שינוי כיוון הרוח הביאה למפגע עשן כבד באזור התעשייה באשדוד וכן בשכונות בעיר יבנה וביישובי גדרות.

נציגי המשרד להגנת הסביבה, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה ויחידת ינשו"ף הגיעו למקום וכן ביצעו ניטור חלקיקים ביבנה, ביישובי גדרות ובניר גלים, שם התקבלו פניות מתושבים. ניטור החלקיקים העלה כי אין חריגה מהערכים המותרים. בנוסף, גם נבדקו תחנות הניטור הסביבתיות בתחום איגוד הערים, וגם בהן לא נמצאו חריגות מערכי הסף.

הבוקר הוציא מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה צו המחייב את בעלי העסק לכבות את שריפת הפסולת באופן מידי, ולפנות את כל הפסולת משטח האתר לאתרים מורשים. הצו הוצא מתוקף חוק אוויר נקי, בהמשך לחוות דעת מקצועית של איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, במטרה למנוע זיהום אוויר בלתי סביר, ובנוסף גם מתוקף החוק למניעת מפגעי ריח וכן מתוקף חוק רישוי עסקים במטרה לאסור על כל עבודה באתר למעט כיבוי השריפה ופינוי הפסולת.

נכון להיום בצהריים השריפה כובתה אך באתר עדיין ניתן לחזות בעשן. מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה יחד עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה ובתיאום עם עיריית אשדוד פועלים להפסקת המפגע, הסדרה של האתר, אכיפה ומיצוי ההליכים אל מול האתר. הגופים יעדכנו בהמשך ככל שיידרש.

(דוד לוי אתר כאן דרום אשדוד)

מאמרים נוספים..

עלות בדק בית

בדק בית

כתבה מקיפה ביותר על בדק בית 'בדק בית' הוא מונח עממי או מקצועי המתייחס ל"תקופת הבדק" המוגדרת בסעיף 4 לחוק המכר (דירות). הגדרת המונח בחוק

קרא עוד »
הנדסאות אזרחית לימודים

הנדסאות אזרחית לימודים

בכירי השיטור העירוני בנוף הגליל – המפקד עמית פסחוב ורונן סימן טוב, סטודנטים המסיימים שנה שנייה במגמת הנדסה אזרחית בטכנולוגית נוף הגליל, מדברים על ההחלטה

קרא עוד »
בטיחות באתרי בנייה

בטיחות באתרי בנייה

ריאיון עם דן אלעזרי, ממונה על בטיחות באתרי בנייה בטיחות באתרי בנייה 39 עובדים נהרגו בתאונות עבודה בישראל מאז תחילת השנה – עלייה של 26%

קרא עוד »
לימודי הנסה אזרחית

לימודי הנדסה אזרחית

עבודה בחברת בנייה בטרם סיום לימודי הנדסה אזרחית סטודנט בסוף התואר ללימודי הנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל חתם על חוזה עבודה בחברת "בסט בנייה"

קרא עוד »

לפרסום מודעת דרושים

הרשמה

5 1 הַצבָּעָה
Article Rating
הירשם
להודיע על
0 Comments
משוב
הצג את כל ההערות
0
אשמח לדעתכם, אנא הגיבו.x

בס"ד

תשלום מאובטח

תרומה לתחזוקת האתר
מהנדסים
סכום לבחירה: